Husregler & referencer

Kort og overskueligt. Fuld tekst kommer senere.

Mad Rationer

  • Ved normal aktivitet skal 2 rationer pr. dag indtages for at holde sig frisk.
  • Gør man ikke det tilføjes +1 exhaustion for hvert 2 udladte rationer.

Spelljammer Crashing

    Handling: Crashing
    Tilgængelig for styrmanden i Spelljammer-skibskamp.
    Beskrivelse: Styrmanden forsøger at bruge selve skibet som et kolliderende våben mod et andet skib.

    Regler:

    1. Angrebsrul:
    - STR (Athletics) fra styrmanden vs. fjendens DEX (Acrobatics).
    - Du kan vælge at rulle med ulempe, hvis du vil øge skaden (se nedenfor).
    2. Skade:
    - 3d10 + skibets manøvrebonus (fra +2 til +5).
    - Begge skibe tager skade medmindre du ruller 5+ over modstanderen.
    - Hvis du rammer hårdt nok (10+ over), kan du forsøge boarding direkte næste tur.

    Risiko ved “Crashing!”

    - Kan udløse Systemkritisk Hændelse på dit eget skib (f.eks. brand).
    DM-table "Systemkritiske Hændelser".

Spelljammer 0 HP

    Hvis et spelljammerskib har 0 hp falder det hinanden.
    Rul 1d6 for hvert 10 tons af spelljammerens vægt:
    - Angiver antallet af tilbageværende vragdele, der er store nok til at holde på en atmosfære.
    Mandskabet skal hver især klare et DC15 Dex Save for at klamre sig fast til en af vragdelene.

Spelljammer Critical Hit

    Når der rulles en nat 20 på et angreb = Kritisk Træf:
    1. Maks skade på skadeterningerne.
    2. Rul skadeterningerne som normalt.
    3. Rul 1d10 på DM-table "Spelljammer Critical Hit Table".